Prezintă o aplicație a unei forme moderne de patrimonializare digitală prin intermediul codurilor de QR. Sistemul propus facilitează turiștilor, atât din România, cât și din străinătate, accesul la un ghid turistic gratuit, direct pe dispozitivul mobil. Pentru a beneficia de acest serviciu, utilizatorii trebuie doar să interacționeze cu plăcuțele informative amplasate în diverse locații și să scaneze codurile QR corespunzătoare. Astfel, ei vor avea oportunitatea de a explora povestea fiecărui sit sau loc în limba preferată, având la dispoziție variantele de traducere în română, engleză, italiană, franceză și maghiară.
DESCOPERĂ PATRIMONIUL CULTURAL DIN ALBA IULIA PRIN QR COD!
Obiectiv general:
Facilitarea accesului publicului larg din tara si strainatate la informatii multimedia privind patrimoniul cultural material din Alba Iulia si cresterea vizibilitatii acestuia prin tehnologia codurilor QR.
Obiective specifice:
OS.1.Crearea de continut digitizat multimedia pentru 64 de monumente istorice din orasul Alba Iulia, aferent unui website interactiv si multilingv (RO, EN, IT, FR) accesibil prin scanare QR si conexiune Internet; OS.2. Amplasarea de placute QR pe 64 de monumente istorice din orasul Alba Iulia; OS.3. Conștientizarea valorilor patrimoniale locale in randul elevilor din Alba Iulia prin 12 campanii de diseminare; OS.4. Crearea si instruirea unui grup de lucru format din 30 de persoane, în vederea promovarii in mediul online a patrimoniului cultural material din Alba Iulia si a evenimentelor culturale locale; OS.5. Organizarea a 8 concursuri QR-TUR in Alba Iulia pentru publicul larg.
Rezultate:
- 64 de monumente istorice digitalizate prin placute QR-code (a se vedea lista cu cele 64 monumente istorice atasata); - 2 sesiuni de instruire in domeniul tehnicilor de promovare a continutului cultural si administrarii de continut website organizate; - 30 persoane instruite si implicate in generarea de materiale promotionale privind patrimoniul cultural; - 1 grup de lucru constituit in vederea actualizarii si generarii de informatii culturale din cadrul website-ului; - 12 campanii de diseminare desfasurate in cadrul scolilor si liceelor din orasul Alba Iulia; - 8 concursuri QR-TUR realizate; - 1 conferinta de inaugurare placute QR realizata; - 8 premii in bani acordate unui numar de 8 castigatori concursuri tematice QR-TUR. - 1 website dedicat promovarii patrimoniului cultural din orasul Alba Iulia, disponibil in 4 limbi: romana, engleza, franceza si italiana si accesibil prin scanare QR; - 1 pagina de Facebook dedicata proiectului; - 3 emisiuni radio de promovare activitati si rezultate proiect; - 3 comunicate de presa; - 1000 de pliante realizate si distribuite in cadrul scolilor si instutiilor de cultura din orasul Alba Iulia si stradal; - 3 bannere stradale QR-TUR; - 100 afise - distribuite in cadrul scolilor si liceelor din Alba Iulia, librarii, ONG-uri, agentii de turism, autogari, gari, muzee, aviziere Universitatea “1 Decembrie 1918”, Directia Judeteana pentru Cultura Alba, Primaria Municipiului Alba Iulia, Centrul National de Informare si Promovare Turistica Alba, ISJ Alba, etc.; - 300 de mape personalizate; - 300 de pixuri personalizate; - 1 logo de proiect realizat
Cod proiect:
27PCM-I/2017 / 29.09.2016
Program finanțare:
Stadiu proiect:
Valoare totală proiect LEI:
60.000,00
Buget Mun. Alba Iulia LEI:
60.000,00
Valoare nerambursabilă LEI:
60.000,00
Valoare totală proiect EURO:
12.000,00
Buget Mun. Alba Iulia EURO:
12.000,00
Valoare nerambursabilă EURO:
12.000,00
Rolul Mun. Alba Iulia în proiect:
Domeniul de finanțare:
Perioada programare:
An începere proiect:
2017
An finalizare proiect:
2017