Proiecte Municipiul Alba Iulia finanțate din fonduri nerambursabile, din anul 2007 până în prezent

Platformă realizată în cadrul proiectului GROW - reGovery and Resilience through cOhesion frameWork

Europe`s first strategic brand building program for smart cities, acronim Find Your Greatness

Proiectul reflectă provocările abordate de 8 comunități locale din UE: Alba Iulia (România), Braganca (Portugalia), Voru (Estonia), Wroclaw (Polonia), Candelaria (Spania), Perugia (Italia), Limerick (Irlanda), Budafok (Ungaria). Proiectul a vizat și a îmbunătățit cu succes brandurile acestor orașe, construite pe potențialul (în cea mai mare parte) ascuns al acestora. Scopul proiectului a fost de a crea cu succes primul program strategic din Europa de construire a brandurilor de oraș dedicate orașelor inteligente. Proiectul a fost finanțat prin programul URBACT III.

Problema generală pentru care s-a căutat soluție:
– City branding în context smart city.
– Valorificarea specificității locale pentru brand awareness.
– Instrumente smart pentru marketing de oraș.
– Instrumente strategice pentru dezvoltarea orașului în direcția smart city.

Obiectiv general:

Proiectul Find your Greatness și-a propus să transfere bunele practici în materie de city branding orașelor care fac parte din rețeaua de implementare a Planurilor de Acțiuni. Alba Iulia a însoțit orașele partenere în procesul de testare a branding-ului orașului și a tehnologiilor inteligente ale orașului, soluții menite să contribuie la dezvoltarea durabilă a orașelor, cu implicarea părților interesate locale. Totodată, Alba Iulia a împărtășit experiența și know-how-ul, dar a contribuit și cu exemple practice care pot fi ușor transferate orașelor partenere și a oferit asistență pentru crearea și implementarea propriei strategii de city branding.

Obiective specifice:

Totodată, prin acest proiect, Municipiul Alba Iulia: • a urmărit creșterea vizibilității potenţialului turistic al Municipiului Alba Iulia şi atractivitatea acestuia pentru investitori, turiști, promovând oraşul într-un mod sustenabil şi eficient; • a avut posibilitatea să adopte modele de bune practici de la alte orașe europene care au implementat cu succes proiecte în domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor, respectiv proiecte cu impact în dezvoltarea „digitală” a comunităților şi care pot fi transferabile la nivelul Municipiului Alba Iulia; • a identificat instrumente care să asigure un management eficient al promovării identităţii oraşului la nivel naţional şi internaţional în trend cu noile tehnologii inovatoare pentru a deveni competitiv la nivel internaţional alături de oraşe promotoare ale unor strategii pentru orașe digitale.

Rezultate:

În cadrul proiectului, Alba Iulia a creat un video dedicat promovării orașului, care poate fi regăsit aici: https://www.youtube.com/watch?v=Qm4obKZ8Gb0 De asemenea, Alba Iulia, în calitate de lider, a împărtășit atât experiența sa de city branding (brand de oraș creat tot în cadrul prog. URBACT - proiect CityLogo), cât și din experiența de smart city și smart marketing. Tot în cadrul proiectului Find Your Greatness, Alba Iulia a dezvoltat o platformă dedicată investitorilor străini - investinalbaiulia.city și a promovat-o prin instrumente smart la nivel european.

Cod proiect:

5944

Program finanțare:

URBACT

Stadiu proiect:

Valoare totală proiect LEI:

3.747.300,00

Buget Mun. Alba Iulia LEI:

1.077.300,00

Valoare nerambursabilă LEI:

1.055.754,00

Valoare totală proiect EURO:

749.460,00

Buget Mun. Alba Iulia EURO:

215.460,00

Valoare nerambursabilă EURO:

211.150,80

Rolul Mun. Alba Iulia în proiect:

Lider

Domeniul de finanțare:

Smart city

Perioada programare:

2014-2020

An începere proiect:

2020

An finalizare proiect:

2022

Consorțiu parteneri:

Partener lider: Alba Iulia - Romania. Parteneri: Bragança - Portugalia, Candelaria - Spania, Limerick - Irlanda, Districtul nr. 22 Budapesta (Budafok-Tétény) - Ungaria, Perugia - Italia