Creşterea accesului la educaţie, servicii medicale şi sociale, piaţa muncii, la asistenţă juridică pentru reglementarea actelor, la îmbunătăţirea condiţiilor de locuit, respectiv susţinerea antreprenoriatului pentru zeci de familii din 5 comunităţi din Alba Iulia.
Măsuri Integrate de Combatere a Excluziunii Sociale în comunitățile marginalizate din municipiul Alba Iulia – MICESA
Obiectiv general:
Reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din comunitățile non-roma din Municipiul Alba Iulia prin implementarea de măsuri integrate adresate acestora. Acest obiectiv s-a realizat prin servicii integrate de creștere a accesului și a participării la educație, sprijin pentru accesul și menținerea pe piața muncii, susținerea antreprenoriatului, furnizarea de servicii medicale și sociale, îmbunătățirea condițiilor de locuit, asistență jurdică pentru reglementarea actelor, care se adresează membrilor comunităților marginalizate, în număr de 600 de persoane aflate în risc de săracie și excluziune socială.
Obiective specifice:
1. Creșterea accesului și participării la educație pentru 25 copii preșcolari prin asigurarea de măsuri de sprijin și pentru 75 elevi aparținănd claselor 5-8 din comunitățile marginalizate din Municipiul Alba Iulia prin programul de tip scoală după scoală, timp de 24 luni pe perioada implementării proiectului, urmată de o perioadă de minim 7 luni în perioada de sustenabilitate; 2. Creșterea ratei de ocupare prin furnizarea serviciilor integrate de informare/consiliere profesională pentru 350 persoane din comunitățile marginalizate, facilitarea accesului la programe de formare profesională pentru 350 persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială, din care cel putin 36% femei și 7% persoane rome timp de 36 luni, finalizată cu certificarea a minim 214 dintre aceștia și ocuparea a minim 30%, urmată de minim 7 luni de menținere a locului de muncă de la încetarea perioadei subvenționate; 3. Creșterea capacității persoanelor întreprinzătoare de a conduce și dezvolta structuri economice competitive prin furnizarea de servicii de consiliere antreprenorială pt 80 persoane aflate în risc de sărăcie excluziune socială, timp de 36 luni, și asigurarea cursului de competențe antreprenoriale pentru 40 de persoane, din care 16 femei, coroborată cu crearea a 15 afaceri funcționale minimum12 luni urmată de cel puțin 7 luni de sustenabilitate; 4. Creșterea incluziunii sociale prin dezvoltarea serviciilor integrate oferite comunităților marginalizate în cadrul Centrului Comunitar de Intervenții Integrate; 5. Îmbunătățirea stării de sănătate a comunităților marginalizate prin desfasurarea unei campanii de screening, dezvoltarea de servicii de asistenta medicala comunitara pentru 350 de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială, timp de 36 de luni și asigurarea de servicii de îngrijire la domiciliu pentru 20 persoane vârstnice în situație de dependenta și îngrijiri medicale la domiciliu pentru 60 persoane cu boli cronice/dizabilități beneficiare de timp de 24 luni în perioada de implementare a proiectului, urmată de minim 7 luni în perioada de sustenabilitate; 6. Ameliorarea condițiilor de locuit pentru gospodăriile persoanelor aflate în risc de sărăcie și excluziune socială, în suprafața totală de 1350 mp; 7. Îmbunătățirea situatiei juridice prin furnizarea de servicii de asistență juridică pentru reglementări acte pentru 100 de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială, din 50 gospodării, pe perioada de 36 de luni în perioada de implementare a proiectului, urmată de minim 7 luni în perioada de sustenabilitate.
Rezultate:
RA.1.1. Proiect manageriat cu succes. RA.2.1. Plan de achiziții, dosare de achiziții, în corelație cu activitățile și bugetul aprobat al proiectului; RA.2.2. Proceduri financiar-contabile, documentația rapoartelor financiare, a cererilor de prefinanțare și rambursare intermediare și finale, cereri de plată, cu documentele justificative aferente realizate, resursele financiare planificate; RA.2.3. 1 Proiect promovat. RA.2.4. Documentele proiectului arhivate RA.2.5. 1 Proiect administrat eficient RA.3.1. 25 de copii preșcolari aparținând comunităților marginalizate sprijiniți pentru creșterea accesului și participării la educația timpurie – învățământ preșcolar RA.3.2. Programul de tip “Școala dupa școală” dezvoltat și implementat RA.4.1. 350 de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială recrutate, informate și consiliate profesional; RA.4.2. 90 de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială mediate pe piața muncii RA.4.3. 90 de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială ocupate; RA.4.4. 350 persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială instruite profesional; RA.5.1. 80 persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială consiliate antreprenorial; RA.5.2. 1 campanie de informare și de conștientizare privind importanța educației, a antreprenoriatulului, promovând oportunități de educație, consultanță și finanțare existente organizată și desfășurată, RA.5.3. 15 noi afaceri subvenționate și înființate și funcționale; RA.5.4. 15 persoane aparținând grupului țintă asistate și mentorate antreprenorial pentru dezvoltarea și gestionarea afacerii; RA.6.1. 1 Centru Comunitar de Interventii Integrate creat și funcțional, RA 6.2. Servicii de asistență medicală comunitară furnizate pentru 350 persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială. RA.6.3. 20 persoane vârstnice care au dificultăți în desfășurarea activităților curente și care nu beneficiază de ajutorul niciunei persoane beneficiare de servicii de îngrijire la domiciliu și 60 de persoane cu dizabilități/boli cronice din comunitatile marginalizate beneficiare de servicii de îngrijire medicală la domiciliu; RA.7.1. 1350 mp din gospodăriile persoanelor aflate în risc de sărăcie și excluziune socială îmbunătățite din punctul de vedere al condițiilor de locuit. RA.8.1. 100 de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din 50 de gospodării asistate juridic; RA 9.1. Cheltuieli generale indirecte de maxim 15% rata forfetară la cheltuielile directe cu personalul care nu fac obiectul subcontractării efectuate de fiecare membru al parteneriatului și cuprinse în fiecare cerere de rambursare.
Cod proiect:
101157
Program finanțare:
Stadiu proiect:
Valoare totală proiect LEI:
20.562.042,22
Buget Mun. Alba Iulia LEI:
7.266.776,96
Valoare nerambursabilă LEI:
7.127.232,32
Valoare totală proiect EURO:
4.421.944,56
Buget Mun. Alba Iulia EURO:
1.562.747,73
Valoare nerambursabilă EURO:
1.532.738,13
Rolul Mun. Alba Iulia în proiect:
Domeniul de finanțare:
Perioada programare:
An începere proiect:
2017
An finalizare proiect:
2020
Consorțiu parteneri:
Municipiul Alba Iulia, S.C. Dad Expertise S.R.L., Agenția județeană pentru ocuparea forței de muncă Alba, Colegiul tehnic Dorin Pavel, Fundația națională a tinerilor manageri, Fundația PAEM Alba, Filiala de Cruce roșie a județului Alba