„reGovery and Resilience through cOhesion frameWork”, acronim GROW este un proiect finanțat prin programul „Sprijin pentru măsurile de informare privind politica de coeziune a UE”, apel 2021CE16BAT001, în cadrul căruia Municipiul Alba Iulia este solicitant alături de partenerul Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI), din cadrul Ministerului Educației Naționale. Acest program de finanțare susținut de către Comisia Europeană prin Direcția Generală Politică Regională și Urbană Comisia Europeană își dorește să crească gradul de informare și conștientizare privind beneficiile și rezultatele proiectelor implementate prin fonduri europene, la nivel regional, în toate țările Uniunii.
reGovery and Resilience through cOhesion frameWork, acronim GROW
Obiectiv general:
Obiectivul general al proiectului este de a îmbunătăți cunoștințele și conștientizarea politicii de coeziune a Uniunii Europene (UE) și a investițiilor în rândul cetățenilor și părților interesate din România prin implementarea unui set de măsuri inovatoare de informare la nivel local, regional și național, pe o perioadă de 12 luni.
Obiective specifice:
1. Creșterea gradului de conștientizare cu privire la proiectele finanțate de UE prin politica de coeziune la nivel local, prin producerea și diseminarea de informații și de conținut legate de politica de coeziune a UE și de instrumentele de finanțare, pe o perioadă de 12 luni. Această măsură va evidenția impactul finanțării nerambursabile furnizate prin politica de coeziune a UE asupra dezvoltării locale a orașului și, de asemenea, asupra vieții cetățenilor; 2. Încurajarea participării civice în probleme legate de politica de coeziune și încurajarea participării cetățenilor la nivel regional, prin organizarea unei caravane regionale de diseminare în 3 orașe și 1 comună (comuna Alba Iulia, Sibiu, Brașov și Ciugud), pe o perioadă de 3 luni; 3. Stimularea participării și implicării părților interesate în vederea comunicării în continuare a impactului politicii de coeziune și al investițiilor în România la nivel național, prin organizarea în comun a unei conferințe la București cu autoritățile naționale, regionale și locale, beneficiari, întreprinderi, mediul academic etc., pe o perioadă de 2 luni; 4. Creșterea gradului de conștientizare a proiectelor implementate de Municipiul Alba Iulia și finanțate de UE prin politica de coeziune la nivel național, prin realizarea unei campanii media inovatoare cu unul dintre cei mai populari vloggeri din România, pe parcursul a 12 luni.
Rezultate:
Principalele rezultate estimate în urma implementării proiectului: Producerea și difuzarea informațiilor și a conținutului legate de politica de coeziune a UE și de instrumentele de finanțare (5 interviuri, update website Primăria Alba Iulia, 1 sondaj realizat la nivel local), Organizarea unei caravane de informare la nivel regional (4 dezbateri publice organizate (cu 4 agende de evenimente, 4 liste de participare etc); 4 comunicate de presă elaborate și difuzate; 4 postări organice difuzate pe Facebook (paginile oficiale de Facebook ale AIM și UEFISCDI); 4 campanii de promovare plătite prin intermediul reclamelor Facebook (paginile oficiale de Facebook ale AIM); 4 transmisii live înregistrate; 400 de participanți fizic și online la cele 4 evenimente; materiale de diseminare distribuite persoanelor participante la dezbateri. 1 concurs realizat la 2 școli locale); organizarea unei conferințe naționale de promovare a UE și a politicii de coeziune (600 de participanți care participă la sesiuni atât fizic, cât și online, reach social media 50.000 de social media, 100 mass-media, 2 comunicate de presă); servicii de comunicare și diseminare (1 plan de diseminare și comunicare elaborat, 1 identitate vizuala creata pentru proiect (logo, layout pentru flyere/roll-up/alte materiale promoționale), 1 roll-up personalizat, pliante tiparite/personalizate, 1 spot radio înregistrat și diseminat la nivel regional, 1 videoclip produs și difuzat la nivel local - https://www.youtube.com/watch?v=HTLWUn7V-PQ, materiale promoționale, 1 campanie de promovare organizată prin rețeaua de bancomate a unei bănci importante la nivel regional/național nivel.); Elaborarea și difuzarea de materiale informative specifice cu o vlogger popular în România, 1 eveniment final; un raport privind identificarea celor mai bune practici regionale ale antreprenoriatului bazat pe inovare. Rezultatele proiectului vor contribui la îmbunătățirea nivelului de conștientizare a cetățenilor și a părților interesate relevante la nivel regional cu privire la importanța politicii de coeziune a UE pentru dezvoltarea tuturor regiunilor UE.
Cod proiect:
2021CE160AT196
Program finanțare:
Stadiu proiect:
Valoare totală proiect LEI:
1.487.300,00
Buget Mun. Alba Iulia LEI:
1.005.800,00
Valoare nerambursabilă LEI:
804.640,00
Valoare totală proiect EURO:
297.460,00
Buget Mun. Alba Iulia EURO:
201.160,00
Valoare nerambursabilă EURO:
160.928,00
Rolul Mun. Alba Iulia în proiect:
Domeniul de finanțare:
Perioada programare:
An începere proiect:
2022
An finalizare proiect:
2023
Consorțiu parteneri:
Municipiul Alba Iulia Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI), din cadrul Ministerului Educației Naționale