Urban Logistics as an on Demand Service – acronim UlaaDS
Ce se realizează prin proiect:
– Elaborarea unui plan axat pe conceptul de transport urban de marfă sustenabil,
– Integrarea documentului elaborat în strategiile viitoare de dezvoltare locale privind mobilitatea urbană;
– Asigurarea unei bune practici și know-how-ul transferului de la partenerii de proiect la nivel local;
– Diseminarea obiectivelor, activităților și rezultatelor proiectului la nivel local;
Beneficii pentru comunitate:
– stabilirea unei proceduri de colaborare cu părțile interesate pentru a evalua viitoarele nevoi și servicii de logistică de la nivel urban;
– dezvoltarea și demonstrarea practicilor și soluțiilor logistice pentru un transport urban de marfă durabil și eficient din punctul de vedere al costurilor, bazat pe conceptul de economie colaborativă;
– integrarea măsurilor de logistică în planificarea urbană la nivel local și regional (procesul de actualizare a Planurilor de mobilitate urbană durabilă/Planurilor de logistică urbană durabilă).
Obiectiv general:
Proiectul vizează implementarea unor soluții noi, fezabile, cu emisii zero, care vor aborda provocările majore generate de dezvoltarea economiei ”la cerere” în sectorul logistic şi al transportului de mărfuri. Economia ”la cerere” (en. On-demand energy) este definită ca fiind activitatea economică creată de piețele digitale și de companiile de tehnologie pentru a satisface cererea consumatorilor prin accesul imediat la bunuri și servicii.
Obiective specifice:
1. Elaborarea unei metodologii de lucru în vederea determinării unei colaborări eficiente între părțile interesate, care să fie integrată în procesul de elaborare/actualizare a Planurilor de Mobilitate Urbană Durabilă și a Planurilor de Logistică Urbană Durabilă;
2. Aplicarea metodologiei elaborate pentru satisfacerea cerințelor locale, axându-se pe 2 grupe de soluții identificate prin proiectul UlaaDS, care urmează să fie testate în 3 orașe (Bremen, Mechelen, Groningen), cu rol de orașe far;
3. Replicarea cunoștințelor și rezultatelor obținute în 4 orașe de la nivelul Uniunii Europene (Roma, Bergen, Edinburgh, Alba Iulia), cu rol de orașe satelit;
4. Evaluarea impactului asupra planificării urbane a rezultatelor generate prin politici relevante pe termen scurt și mediu, oferind posibilitatea celor 7 orașe de la nivelul Uniunii Europene (atât orașele far, cât și orașele satelit) să integreze rezultatele în strategiile existente privind mobilitatea durabilă.
Rezultate:
Prezentarea implicării Municipiului Alba Iulia în proiect în calitate de partener:
- Elaborarea unui plan axat pe conceptul de transport urban de marfă sustenabil,
- Integrarea documentului elaborat în strategiile viitoare de dezvoltare locale privind mobilitatea urbană;
- Asigurarea unei bune practici și know-how-ul transferului de la partenerii de proiect la nivel local;
- Diseminarea obiectivelor, activităților și rezultatelor proiectului la nivel local;
- Implicare în cadrul pachetului de activități WP6 – elaborare documente specifice, testare metode de lucru și asigurare feedback asupra instrumentelor de lucru testate.
Cod proiect:
SEP-210589060
Valoare totală proiect LEI:
15.751.950,00
Buget Mun. Alba Iulia LEI:
285.625,00
Valoare nerambursabilă LEI:
285.625,00
Valoare totală proiect EURO:
3.150.390,00
Buget Mun. Alba Iulia EURO:
57.125,00
Valoare nerambursabilă EURO:
57.125,00
Rolul Mun. Alba Iulia în proiect:
Partener
An finalizare proiect:
2024
Consorțiu parteneri:
Coordonator: FREIE HANSESTADT BREMEN (Germania). Parteneri: BAX INNOVATION CONSULTING SL (Spania), RYTLE GMBH (Germania), ALLGEMEINER DEUTSCHER FAHRRAD-CLUB LANDESVERBAND BREMEN EV (Germania), STAD MECHELEN (Belgia), UPS LIMITED (Marea Britanie), IV-ENT (Belgia), VIAVAN TECHNOLOGIES BV (Olanda), VLAAMS INSTITUUT VOOR DE LOGISTIEK VZW (Belgia), BPOST (Belgia), MIEBACH CONSULTING SA (Spania), GEMEENTE GRONINGEN (Olanda), RIJKSUNIVERSITEIT GRONINGEN (Olanda), DROPPER BV (Olanda), OPENBAAR LICHAAM OV-BUREAU GRONINGEN EN DRENTHE (Olanda), ORSCHUNGSGESELLSCHAFT MOBILITAET - Austrian Mobility Research FGM - AMOR Gemeinnutzige GMBH (Austria), TRANSPORTOKONOMISK INSTITUTT (Norvegia), FRAUNHOFER GESELLSCHAFT ZUR FOERDERUNG DER ANGEWANDTEN FORSCHUNG E.V. (Germania), EUROCITIES ASBL (Belgia), BERGEN KOMMUNE (Norvegia), TRANSPORT FOR EDINBURGH LTD (Marea Britanie), ROMA SERVIZI PER LA MOBILITA SRL (Italia), to-be-now-logistics-research-gmbh (Germania).